Hvalros

HVALROS (fra 7 år, vejledende) STORT BASSIN, DYB ENDE:

Formål med undervisningen:
- fokus på de 4 grundfærdigheder (vejrtrækning, balance, elementskifte og bevægelse)

Disse grundfærdigheder vil blive styrket gennem udfordringer, der gør undersving sjov og interessant, og giver svømmeren lyst til at udfordre sig selv, og dermed udfolde sit fulde potentiale. De 4 grundfærdigheder er basale for svømmerens svømmeteknik.
- fokus på korrekt udgangsstilling i vandet - fokus på glide- og springøvelser
- fokus på stilarterne: crawl, ryg og bryst - der også kan gennemgås på land
- barnet skal forsøges at gøres uafhængig af hjælpemidler i løbet af sæsonen

For at kunne fortsætte som pingvin:
- skal barnet uden problemer beherske de 4 grundfærdigheder i den dybe ende af det store bassin

- Svømmeren skal i store træk kunne beherske sin vejrtrækning. I forbindelse med elementskift, skal svømmeren føle sig så tryg ved vandet, at svømmeren kan hoppen fra en skammels højde (1 meter), og kan sætte fra kanten som ”en pil”. Svømmeren skal kunne træde vande. (Det var bare et eksempel på at udspecificer det)
- skal barnet kunne svømme uden brug af hjælpemidler
- skal barnet være i besiddelse af så gode svømmefærdigheder at det er muligt for barnet at få undervisning på langs i det store bassin i en halv time, samt på det korte led i en halv til. I alt en times undervisning.

Som hvalros får man tilbud om at deltage i:
- juleafslutning
- chokoladestævne
- mærkesvømning

Bemærk:

På dette hold skal barnet benytte hjælpemidler i form af enten vinger eller bælte ved sæsonstart. Disse hjælpemidler skal benyttes indtil instruktøren vurderer, at barnet kan klare sig uden.
Klik venligst her for at læse hele beskrivelsen