Konkurrence B-hold

B-HOLDET, STORT BASSIN
Konkurrenceafdelingens B-hold er Svømmeklubben Grindsteds næstbedste svømmehold og her er der mulighed for rigtigt at mærke hvad konkurrencesvømning kan være.
Det er påkrævet at Svømmeklubben Grindsteds svømmeskole er gennemført eller at lignende kvalifikationer er opnået.
Kontaktperson i konkurrenceafdelingen skal kontaktes før tilmelding til dette hold.

Formål med undervisningen:
- at styrke samspillet mellem træner og svømmer
- at hjælpe svømmeren med at finde sine styrker
- at lave målrettet og mere individuel træning mhp. at skabe de bedste resultater for den enkelte
- at øge svømmerens udholdenhed ved at øge træningsmængden og - intensiteten
- at svømmeren bliver fuldstændig sikker i de forskellige stilarter, startspring samt vendinger
- at svømmeren får kendskab til reglerne indenfor konkurrencesvømning

B-holdet giver mulighed for at komme ud til lidt flere stævner end på Talentholdet, både endagsstævner, weekendstævner (f.eks. vores eget Valle-Cup) samt kvalifikationsstævner.
Alt sammen afhængigt af hvilke tider svømmeren opnår i løbet af sæsonen.
Hver sæson forsøges arrangeret træningslejr for alle konkurrenceafdelingens svømmere – typisk i uge 7.
Svømmesæsonen for konkurrencehold løber fra august - juni.
B-holdet er springbræt til klubbens konkurrence A-hold.

Læs mere om konkurrencesvømning og vores forskellige konkurrencehold i "KONKURRENCEFOLDEREN" (se under KONKURRENCEAFDELINGEN her på hjemmesiden).
Klik venligst her for at læse hele beskrivelsen