LIVREDDER
Hvis man ønsker at blive livredder i Svømmeklubben Grindsted, skal man op til livredderprøven mindst en gang årligt.
Svømmeklubben står naturligvis for alt det praktiske samt for udgifterne i forbindelse med prøven.
Svømmeklubben Grindsted har mindst en livredder i hallen hele tiden og derfor har klubben jævnligt brug for dygtige livreddere som kan holde opsyn i hallen.

ARBEJDSOPGAVER
Livredderens primære opgave er at holde opsyn i svømmehallen i henhold til de sikkerhedsmæssige krav, der stilles fra svømmeklubbens og svømmehallens side.

DU FÅR ANSVAR
Livredderen har ligesom alle andre hjælpere i svømmeklubben et stort ansvar for at vores medlemmer får nogle gode oplevelser.
At arbejde med mennesker i vand kræver stor opmærksomhed og overskud. Man skal være klar til hurtigt at kunne gribe ind og kunne tænke klart i pressede situationer.
Derfor vil det også være livredderens afgørelse hvor mange rekvisitter man ønsker at have i bassinerne.

YDERLIGERE INFORMATION
Få mere info ved at kontakte klubbens cheftræner og hør mere om eksempelvis livredderprøven, vilkår, løn, kurser, livredderpleje mv.