VIGTIGT AT VIDE
Herunder kan du læse om reglerne i svømmehallen og omkring undervisningen, heriblandt hygiejne og fodvorter.
For printvenlig version, klik her

OMKLÆDNING
Der er adgang til omklædningsrummene ca. 10 minutter før undervisningsstart.
Fra det fyldte 6. år skal drenge og piger klæde om i henholdsvis herre- og dameomklædningsrum.
Der er i omklædningsrummene mulighed for at låse sit tøj ind i et skab.
Forældre opfordres til at vente i forhallen eller i svømmehallen af hensyn til de øvrige der klæder om.

SVØMMEHAL
Adgang i selve svømmehallen må først finde sted 5 minutter før undervisningsstart.
Det er ikke tilladt at opholde sig i bassinerne udenfor undervisningstid og du må ikke gå i vandet før træneren har givet tilladelse hertil.

SPECIELT VEDR. BØRN
Forældre er velkomne til at overvære undervisningen, men henstilles til at opholde sig på modsatte side af hvor deres børn undervises.
Det kan være forstyrrende for undervisningen hvis der sidder forældre bag træneren.
Undervisningstiden er knap og der skal læres meget i løbet af den korte tid i vandet, derfor er det utroligt vigtigt at dit barn hører efter hvad træneren siger så der ikke skal bruges unødig tid på at skabe ro fordi der snakkes/pjattes ved bassinkanten.

HYGIEJNE
Svømmehallens almindelige regler skal naturligvis overholdes af klubbens svømmere.
Før du går i vandet skal du vaske dig grundigt - uden badetøj!
Håret skal også vaskes og langt hår skal bindes op, så det ikke er til gene i undervisningstiden.

FODVORTER
Fodvorter skal være under behandling.
Flydende plaster kan benyttes, dette lægger en beskyttende hinde over fodvorten, så den ikke smitter.

SYGDOM
Har man en sygdom som kan have betydning i forhold til undervisningen (f.eks. epilepsi, gigt, astma, ADHD eller andet), kan det være en god ide´ at informere instruktøren om dette ved sæsonstart. Dette er ikke et krav.
Er man syg eller på anden måde forhindret i at deltage i undervisningen en enkelt gang, behøver man ikke melde afbud.

UNDERVISNING FOR BØRNEHOLD
Der er 1 instruktør samt 1 – 2 hjælpetrænere tilknyttet hvert børneundervisningshold.
Der er mellem 12 og 15 børn på et undervisningshold. Alle disse børn er der for at lære at svømme.
Undervisningstiden er knap og der skal læres meget i løbet af den korte tid i vandet.
Klubben har en forventning om, at de børn der er tilmeldt undervisningen hører efter hvad træneren siger og gør som der bliver sagt. På den måde skal der ikkebruges unødig tid på at skabe ro fordi der snakkes/pjattes ved bassinkanten
Børnene skal være iført badetøj, og om nødvendigt vinger og/eller bælte, på tidspunktet for undervisningens start således de er klar til at hoppe i vandet når træneren giver instruks herom.

TILMELDING ELLER HOLDFLYTNING
Har du spørgsmål vedr. tilmelding eller er du blevet tilmeldt et forkert hold, kan du kontakte klubbens tilmeldingsansvarlig, Jakob Dam på tlf. 2565 8363 eller på mail jakobdam.skg@gmail.com

KONTINGENT
Finder du ud af at svømning alligevel ikke er en sport for dig, kan du afmelde dig et hold og få kontingentet refunderet indtil 1. oktober.
Efter denne dato refunderes kontingentet ikke.

RATEBETALING
På enkelte hold er der mulighed for at betale i rater. Såfremt dette vælges, er du forpligtet til at betale det fulde kontingent, også såfremt du vælger at stoppe på holdet i løbet af sæsonen.
Læs evt. ovenstående afsnit om kontingent.

VI FORBEHOLDER OS RET TIL
Ikke at starte annoncerede hold op, hvis der ikke er tilstrækkeligt med tilmeldte til holdet eller hvis klubben ikke er i stand til at finde en træner til holdet.

VI HENSTILLER TIL
At der ikke fotograferes under eller i forbindelse med undervisningen.

INFORMATION FRA SKG
I løbet af sæsonen udsendes en del e-mails med information vedr. arrangementer og lign.
Det er derfor utroligt vigtigt at du løbende tjekker at dine og/eller dit barns profiloplysninger er korrekte, så du kan modtage ovennævnte e-mails.
Hvis du har glemt dit password kan du også blive oplyst om dette ved, her til venstre, at vinge af i "glemt password"
Profiloplysningerne vil så efterfølgende blive sendt til den e-mailadresse du har tilknyttet din profil.
Læs vores privatlivspolitik som hentes HER

NÆSTE SÆSON
I slutningen af sæsonen laver trænerne for børneundervisningshold en vurdering af hvorvidt et barn er klar til at få flere udfordringer, eller om det skal blive på et hold, svarende til det hold barnet er tilmeldt nu, i den kommende sæson.
Denne anbefaling vil efterfølgende blive udsendt via email primo april, altså umiddelbart inden der åbnes op for tilmelding til den kommende sæson.
Som anført er det blot en vurdering, ment som en vejledning fra trænerens og klubbens side.
Det er forældrene i samråd med barnet der afgør hvilket hold et barn skal tilmeldes!